wtorek, 19 stycznia 2010

Plus ty....

Chodzi oczywiście o firmę Polkomtel SA. która jest operatorem sieci komórkowej Plus, właścicielem marek Simplus, Sami Swoi i 36.6.

Mam telefon w plusie na kartę Prepaid. Wybrałem właśnie tak żeby czuć się swobodnie bez żadnych rachunków, abonamentów, ryzyka, że przekroczę ilość darmowych SMS-ów i minut. Oczywiście zależało mi też na niezawodności. Niestety ten ostatni aspekt nie był traktowany poważnie przez tą firmę. Mniejsza już o spam, który wysyła mi sieć typu: od 11.11.2001 istnieje techniczna możliwość bezpośredniego esemesowania z Osamą bin Ladenem itd.
Duża bardziej denerwowało mnie, że SMS wysłany do innej osoby w celu potwierdzenia spotkania docierał do tej osoby już po spotkaniu. Albo raport o niewysłaniu wiadomości dochodził do mnie we wczesnych godzinach rannych, wtedy niejednokrotnie musiałem się zrywać z łóżka sprawdzać, czy może aby ktoś do mnie nie dzwoni w ważnej sprawie.
Irytowało mnie jeszcze sporo rzeczy w tej sieci(o czym opowiem w następnym wpisie)
ale najbardziej wnerwiła mnie ich ostatnia promocja odbywająca się przed Świętami Bożego Narodzenia w której można było wygrać alfę romeo, mieszkanie jak i gotówkę.
Pula wygranych była całkiem spora, więc pomyślałem a co mi tam wyślę tego esa za prawie 5 zł. I tu zaczął się cyrk.
Dostawałem tego typu SMSy

Pa wygrał na start w loterii plusa aż 10000 losów i może dziś wygrać 300 tys zł lub mieszkanie. Prosimy o potwierdzenie. Wyślij Tak na 7410

myślę sobie kurczę co mam potwierdzać jeśli już wziąłem udział w promocji. Podobne jest to trochę do Windowsa, który pyta czy aby na pewno chcę usunąć coś a gdy już usunę czy aby na pewno chce opróżnić kosz z rzeczy które na pewno chciałem usunąć.

Telegram komisji nagród loterii : posiadacz numeru: xxx xxx xxx proszony o wysłanie sms prezent na 7410. czeka bardzo miła wiadomość. Masz 1h.

tutaj wyraźna sugestia, że dostanę prezent jeśli wyślę jeszcze jednego SMSa. Dodatkowo została tu dodana jeszcze jedna sztuczka manipulacyjna czyli zasada niedostępności, czyli musisz się spieszyć bo Ci nagroda ucieknie masz tylko 1h później zaprzepaścisz szansę na wygraną.

Wiadomość doliczyliśmy ci premię w grze o alfe Romeo za 130tys zł zdobyłeś już 5010 losów. Wyślij plus na 7410 i zwiększ szansę.

w tym SMSie w sumie nie można się do niczego doczepić oczywiście poza pokazaniem człowiekowi że musi "walczyć" o nagrodę, bo jest na prawdę sporo warta. Poza tym w tym SMSie jasno powiedziane jest, że to tylko iluzja.

Chcielibyśmy wręczyć ci dziś samochód. Pomóż nam i wyślij 1 sms o treści AUTO na 7410. premia 3000 zwiększy twoje szanse na wygraną! Masz 1h.

O kurczę chcą mi dać auto. Jak chcecie to dajcie, ja też chcę, tylko po co ten kolejny SMS. Kolejna manipulacja czyli wprowadzanie w błąd. Myślę, że w tym miejscu mógłby interweniować rzecznik praw obywatelskich a nie zajmować się jakąś fikcyjną grypą.

W plusie nr tel wygrał 10000 szans na alfę za 130tys.zł bo zawiera premiowaną liczbę xxx. Odbierz je: wyślij premia na 7410 masz 1h.

kurde, dają mi już tyle szans. wziąć czy nie. heh milionowi innych osób też to zaproponowano.

Dyrektor loterii potwierdza twoje prawa do odbioru 10000 extra losów w losowaniu alfy za 130tys już dziś. Potwierdź odbiór. Ślij biorę na 7410 masz 1h.


Wow tu następna sztuczka. wykorzystanie zasady autorytetu. dyrektor loterii. zastanawiam się dlaczego nie np. Cesarz loterii.

Plus chce dziś wręczyć ci samochód. Pomóż nam i wyślij sms o treści alfa na 7410 premia 10000 losów zwiększy twoje szanse na wygraną! Masz 45 min.


Ostatnio było 60 min teraz już 45 co robić, coraz mniej czasu.

Informacja od dyrektora loterii. Numer xxx wygrał 10000 losów na dzisiejsze losowanie alfy. Graj dalej wyślij finał na 7410 masz 45 min


Znowu do mnie pisze sułtan loterii.

Akt własności alfy Romeo brera czeka. Prosimy, wyślij akt na 7410, a możliwe że wpiszemy w nim twoje dane.

To jest chyba szczyt tej szopki. wpiszą moje dane w akt własności. zastanawiam się skąd mają moje dane jeśli korzystam z usługi Prepaid.

Pilne! właściciel numeru xxx jest proszony o wysłanie sms-a o treści alfa Romeo na 7410! Czeka oficjalne zawiadomienie. Masz 30 min.


oficjalne zawiadomienie, ale że co że dostałem miliard szans na alfe romeo. a poza tym to tempus fugi, już tylko 30 min.

Chcielibyśmy wręczyć ci dziś samochód. Pomóż nam i wyślij 1 sms o treści alfa na 7410. premia 10000 losów zwiększy twoje szanse na wygraną1 masz 1h.


Chcą mi wręczyć już drugi raz samochód. Wziąć czy nie?

Za 45 minut zgłoszenia po odbiór extra losów na alfę w loterii plusa stracą ważność. Wyślij szybko auto na 7410, zdążysz odebrać 10000 losów.


Dalszą część SMSów i komentarzy opublikuje w następnym wpisie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz