środa, 4 sierpnia 2010

"Zimny Lech"



Sam baner nie budził we mnie szczególnego sprzeciwu, choć nieco podejrzane wydawało mi się natężenie tego akcentu w kampanii reklamowej. Że akurat intensyfikacja motywu nasiliła się po śmierci Prezydenta Kaczyńskiego. Za to miejsce umieszczenia reklamy było bardzo niefortunne, żeby nie powiedzieć tragiczne. Sam byłem akurat na początku lipca w Krakowie. Przechadzając się koło Wawelu baner na prawdę mnie uderzył. Kilkudziesięciometrowy baner wyglądał jakby ktoś jawnie chciał sobie zakpić z Śp Prezydenta.



Z resztą nie tylko ja się oburzyłem.
http://wiadomosci.onet.pl/2204842,11,187zimny_lech171_przy_wawelu_to_bulwersujace,item.html

http://wiadomosci.onet.pl/2204874,11,europoslowie_pis_chca_bojkotu_piwa,item.html

http://wiadomosci.onet.pl/2205513,327,ja_piwa_lech_do_ust_nie_wezme,item.html


Na szczęście reklamę już usunięto. Nie wiem co sobie myślała osoba, która była odpowiedzialna za lokalizacje tej reklamy. Chęć wywołania skandalu odrzucam jako motyw producenta piwa, czyli Kompani Piwowarskiej(SABMiller), ponieważ jest to największy gracz na polskim rynku piwa i drugi na świecie, czyli takiej reklamy nie potrzebuje. Co innego jakiś mały browar, którego nie stać na efektowną kampanie reklamową, który liczy na zwiększenie udziały w rynku w wyniku trafienia do grupy specyficznych odbiorców np. fanatyków antypisowskich, bo tacy też istnieją. Czytałem wiele komentarzy ludzi, którzy tej lury generalnie nie pijali, ale teraz dla zasady muszą. Wiadomo przecież, że przez to zaszkodzą PiS-owi. Nie wiem jak, może Wy wiecie(powiadomcie mnie o tym w komentarzach). Tak, wiec motywy odpowiedzialnych za całe zamieszanie nie są jeszcze znane, ale dobrze się stało, że ta reklama została zdjęta. Ktoś przytomny z kompanii piwowarskiej stwierdził pewnie, że może to zaszkodzić wizerunkowi marki i podjął taką decyzje.
Należy też zdementować pogłoskę jakoby na koncern były wywierane jakiekolwiek naciski, ponieważ tak wielki koncern jest potężniejszy nie tylko od Czarneckiego, Migalskiego i Gowina ale nawet od partii w których są zrzeszeni.
Tak wiec uznajmy, że zrezygnowanie z tej lokalizacji odbyło się w wyniku oszacowania rachunku ekonomicznego a decyzja o wcześniejszej lokalizacji straszliwą pomyłką.

Tak na marginesie to nie mogę się doczekać kiedy to poseł Palikot wystąpi z nakleją z piwa Lech przyklejoną do czoła.

0 komentarze:

Prześlij komentarz